• akcijasi.jpg
  • IMG_0653_resize.JPG
  • IMG_20170211_104915_resize.jpg
  • IMG_20170211_112531_resize.jpg
  • IMG_20170214_133347_resize.jpg
  • maskenbal-crnobela.jpg
  • Maskenbal2014.jpg
  • sirimo_prijateljstvo.jpg
  • Skola i crkva7.png
  • Skola Sveti Sava Subotica - 3d - 4.jpg

Пријављивање

Ко је на мрежи: 4 гостију и нема пријављених чланова

Почетна страна

РАДНА СУБОТА И ЗАШТИТА ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ

kompostiranjeУ  ОШ „Свети Сава“ у Суботици запослени радници своје програмске активности усклађују са календаром рада, али и са сопственим потребама. А брига о животној средини јесте потреба, не само запослених у школству, него и ученика, родитеља, свих нас који треба да буду друштвено ангажовани. И због тога се намеће и одговорност као део бриге.

Ученицима је неопходно пренети тај добри осећај када урадите нешто што је од општег значаја. Радна субота и ЧОС могу имати заједнички именитељ у компостирању, нпр. као што је био случај у школи на ободу Суботице. Приградско насеље Александрово, где се школа налази, чини се идеално управо за процес компостирања јер има много приземних кућа и дворишта. Ученици у оквиру школског дворишта имају довољно места где могу започети са компостирањем.

         Тако је и било, д одељење 5 разреда, заједно са разредним стрешином (који има и међународни сертификат стручњака за компостирање) започели су са формирањем компостне хрпе у сеновитом делу дворишта где се већ налази чувено буре за уједначавање органског отпада које се ставља у компост. Буре није оно које описује Исидора Секулић, већ идејно решење наставника биологије Саше Пајића, а реализовано вештим рукама домара Бранка и већ година служи својој сврси. Ученици петог д одељења нису неуки по питању заштите животне средине, јер су заједно са својом учитељицом Ренатом Љубановић и теорисјки и практично учествовали у акцијама које су везане за животну средину. У школи се и рециклира, селектира отпад, прикупљају секундарне сировине. Понекад све добије и уметнички утисак и претвара се у примењену уметност захваљујући креативним учитељицама, пре свега, које са својим ђацима умеју да задиве посматраче. Још једна лепа пракса даје резултате у овој школи, а то је добра сарадња између учитељица и понеких предметних наставника што доприноси да и онај прелазак на предметну наставу не буде тако болан. Долазећи на часове код учитељица (у овој школи нема учитеља), предметни наставници упознају ђаке, они упознају наставнике, стиче се бољи увид у то шта су предности, а шта мањкавости једне и друге врсте наставе и, коригујући недостатке, стиже се до бољих резултата. Занимљиво је да то сада постаје и законска одредница, а овај пример доказује да „где је људи, закони нису ни потребни“.

           Процес компостирање је започет сад у септембру, план је да се „веселим четвртком“ доноси селектирани отпад од кућа, како бисмо на пролеће, значи, после 6 месеци вредног рада у компостишту; мешања, заливања, додавања, сецкања засадили или посејали своје семенкице које ће прикупљати од својих бака, мама, тетака. Кад никне прва салата „можемо организовати нову радну суботу где ћемо са родитељима све појести“, речи су једног малишана из овог одељења. Први следећи корак јесте одлазак у расадник једне маме из разреда и „позајмљивање“  зрелог компоста како би се убрзао процес у школском компостеру.

Поздрав радосни до прве органске салате, Миланка Станкић